Monday, November 14, 2011

14 november

Det har varit en lugn helg. En nykter helg. Fredagkvällen med syster, idol och sprödbakad fisk. Lördagen med kärlek och hemmagjord pizza (godaste någonsin, efter sådär 25 år har jag för första gången tyckt att en hemmagjord pizza varit godare än köpt). Söndagen middag med Fredriks familj. Jobb varje dag också förstås. Leila på mitt jobb tror att jag är överarbetad. Jag har nämligen tappat mitt minne, helt. Minnet har lite alltid svikit mig i hela min uppväxt men på senare tid har det gått lite för långt. Om någon frågar mig vad det bjöds på förra helgen när vi åt trerätters hos våra vänner så har jag ingen aning. I n g e n a n i n g! Jag kommer inte ihåg vad jag gjort under helgen en måndag, folk runt om kring mig få påminna mig. Ibland slår jag portkoderna till Lilla Essingen och till Fredrik tio gånger innan jag kommer på vad det egentligen är för kod. När någon berättar något så är det borta någon timme senare. Det sägs nämligen att när man jobbar för mycket och tar in för mycket i hjärnan så säger tillslut hjärnan ifrån och kan inte ta in mer information. Kanske håller jag på att gå in i väggen? Kanske blir jag i förtid bara lite dement? We'll see!

Sen glömde jag min portföljväska med ett års arbete från Tillskärarakademin på tunnelbanan i onsdags kväll. Fortfarande har inte polisen eller sl fått in den. Allt som jag gjort och hittills det jag gjort till sista arbetet som ska vara inne om en och en halv vecka är borta. Skit!

No comments:

Post a Comment