Monday, March 18, 2013

THE DENTIST

Polotröja - HM.

Snart kommer jag vara cirka 6000 kronor fattigare. 3000 kronor för att jag inom de närmaste veckorna ska operera bort en visdomstand som är inflammerad. VÄLDIGT inflammerad. Varför? Jo, för att den jäkla tanden växer vågrätt, alltså ligger den ner helt och trycker på min andra tand. Det är ju helt sjukt! Hur kan det blir så? Jag fick iallafall den oturen. Sist jag opererade bort en visdomstand bodde jag nere i Spanien och det var ingen trevlig upplevelse.

Sen då ytterligare cirka 3000 kronor för att jag trycker ihop min käke nattetid och måste alltså skaffa ett bettskena att sova med. Det skadar mina tänder så pass mycket att det är ett måste! Hur kul är det? Jag trycker även ihop min käke under dagarna när jag anstränger mig, och rådet jag fick då är att sätta en liten blyertsspets mellan mina läppar, på så sätt kan jag inte stänga käken. Förstod min tandläkare att jag jobba i klädbutik och pratar i princip hela tiden? Tydligen inte.

No comments:

Post a Comment