Tuesday, December 6, 2011

Kattvakt

Hela denna veckan är jag kattvakt, åt den här krabaten. Hon är ganska snäll. Och gosig. Eftersom min pojkvän är lite för bekväm med att bo på Mariatorget, så är det Sarah som håller mig sällskap på kvällarna här i Liljeholmen.

För- och nackdelar med att vara kattvakt:

+ Jag får bo i en stor lägenhet i en hel vecka, istället för att trängas med Fredrik på 22 kvm eller Linn och Sarah på 27 kvm.

+ Massa god mat i kylskåpet (det är alltid lite roligare att äta hos andra).

+ Mysigt med katt. Hon är väldigt speciell. Jag har bott med henne tidigare här i Stockholm och hon är mer som en hund än en katt.

- Igår på morgonen vaknade jag av att katten kissade på mitt ben i sängen.

- Denna morgon gick jag upp sju för att tvätta alla sängkläder som hon kissat ner.

- Kattmat luktar äckligt och att rensa lådan varje dag är inte det roligaste jag gjort i mitt liv.

Helhet bra, allt på grund av den stora och mysiga lägenheten.

No comments:

Post a Comment