Tuesday, March 6, 2012

Lägenheten so far

Vardagsrummet som börjar ta form. Slipning och spackling i någon dag till.
 Vårt tak i vardagsrummet är hemskt. De som bott där innan har inte brytt sig ett skit. Dem hade inte ens tagit sig tid till att slipa ner spacklingen eller måla taket. Desto mer jobb för oss såklart.
 Min fina älskling.
Köket är så gott som färdigmålat. Wiho. Även sovrummet. Ännu mer wiho!

På tal om något annat. Jag blir jäkligt arg på hon som vi köpte lägenheten av. Hennes flyttstädning är verkligen åt helvete. Vi såg det direkt men tänkte lite skit samma eftersom vi skulle fixa så mycket innan vi flyttade in, och att det då ändå skulle blir smutsigt. MEN, ju längre tiden går ju mer saker hittar man som hon inte har gjort. Jag tycker att det är vidrigt. Nu kan vi tyvärr inte klaga för det har gått för lång tid men hon kunde inte ens torka av en fläkt. Eller torka ur skåpen. Eller packa ner ett gammalt rivjärn (trodde hon att vi ville ha det?). Eller damma elementen. Eller tvätta inuti alla fönster. Eller i alla fall tvätta fönsterna. Eller torka uppe på skåpen. Eller ta med almanacksbladet från 2007. Eller... Ja, listan kan göras lång. Jag blir bitter bara jag tänker på det!

No comments:

Post a Comment