Thursday, October 18, 2012

VÄNTAN

Klockan åtta i morse skulle min kära pojkvän landat på Arlanda, dock missade han sitt plan genom att åka till fel flygplats i New York. Hur kan man göra det? Är det svårt att läsa på biljetten? Nu tänker jag att detta bara händer killar, för om jag hade varit med hade det definitivt inte hänt. Jag hade verkligen sett fram emot att träffa honom nu, men jag får helt enkelt vänta tills i eftermiddag, vilket inte är hela världen. Det är galet hur ont det gör när han inte är nära, han är min andra hälft, min stora kärlek och min bästa vän. Folk säger att det ibland kan vara bra att vara ifrån varandra men det där tror jag inte på. Jag vill aldrig mer vara ifrån honom, jag saknar honom varje dag i vilket fall och det räcker.

Senaste dagarna med Charlie har varit jobbiga. Han har kissat inne två gånger och enligt mig som har världens känsligaste näsa luktar det hundkiss i hela vår lägenhet. Fan alltså. Men efter att har läst detta tror jag helt enkelt att han saknar Fredrik:

En hund som känner sig ängslig eller stressad kan börja skvätta på vissa platser för att lugna sig själv. Genom att känna sin egen lukt lite varstans så känner sig hunden mer hemtam. Det här kan uppstå när hunden byter miljö eller om den invanda miljön ändras genom att sammansättningen på familjen förändras eller att en ny hund kommer till flocken. Det kan också bero på andra ändrade förhållanden som att familjemedlemmar är borta hemifrån längre än vanligt. En hund vill ha ordning och struktur i sin flock och blir orolig när saker och ting förändras. 

Kan förmiddagen blir till eftermiddag nu tack!

No comments:

Post a Comment