Thursday, May 24, 2012

Fotbollstok

Idag när jag pratade med Teodor i telefonen:


Teodor: Har ni kanal plus?
Jag: Nej, vadå?
T: Nä, jag tänkte bara för i så fall skulle ni kunna få in på channels, sen gå in på sporten och kolla på allsvenskan.
J: Eh, okej!?


En stund senare...


T: Var du på Stureplan här om dagen?
J: Nä, det var jag inte, vadå?
T: Jo, för om du hade sett en sportbil där så så hade det kunnat vara Zlatan, för han var i Stockholm för några dagar sen. På stureplan.
J: Jaha, coolt. Jag lovar att ta en autograf till dig om jag skulle råka stöta på honom.
T: Ah, det måste du göra. Då skulle du kunna fråga honom om han har några dagar ledigt så skulle han kunna komma ner hit och hälsa på mig. För då skulle du säga att du har en lillebror som avgudar honom. Och sen skulle du få ta ett kort på honom också. Och sen skulle du också säga till honom att han skulle kunna ringa mig, för jag skulle vilja snacka lite med honom...


Haha, jag och min fantastiska lillebror delar tyvärr inte detta maniska sportintresse.

No comments:

Post a Comment