Saturday, May 12, 2012

Tankar

Många säger att maj är en knepig månad. Det är då folk är som mest stressade, för att hinna med alla ting innan sommaren börjar. En stressmånad helt enkelt. Jag kan inte annat än hålla med. Inte för att jag stressar, det slutade jag med när jag fick min blodtrycksmedicin, utan jag är mer låg. Låg för att det just nu inte finns en enda sommarplan i bagaget. Det finns så mycket man vill göra, åka till Fredriks familjs hus i Slovenien, till way out west i Göteborg, till Genève dit hans ena syster med familj flyttar i sommar och ja, jag skulle kunna fortsätta hela dagen. Men just nu går det inte att planera någonting då båda söker nya jobb och har väldigt varierad inkomst.

Just nu jobbar jag halvtid eftersom det varit så lugnt i butiken som jag jobbar i och det gör mig låg. Jag är van att vara ledig fyra dagar i månaden. Nu är jag ledig hela tiden. Söker nya jobb, lite mer avancerade jobb där jag egentligen inte har någon som helst erfarenhet så det går trögt. Funderar på att sadla om. Skita i modebranschen och syssla med någon helt annat. Men vad?

Jag har inte lust med någonting. Förutom att hänga med Fredrik. Han är mitt allt, han gör mig så glad. Så fort han vaknar bredvid mig kommer jag glömma att jag skrev det här för han lyser upp tillvaron till max. Finare människa finns inte och jag tackar gud varje dag (nja, inte riktigt) att han är kär i just mig. Jag älskar honom så förbannat mycket. Han är min bästa vän.

Nu ska jag gå och ta en huvudvärkstablett, då bubblet, ölen och rödvinet igår gjorde sitt.

No comments:

Post a Comment